راهکارهایی برای اثر بخشی بیشتر شبکه های اجتماعی بر کسب و کار شما

راهکاره بیشتر شبکه های اجتماعی بر کسب و کار شما

رعایت نمودن ظرافت ها، نقش بسیار مهمی در موفقیت و یا عدم موفقیت هر فعالیتی بازی می کنند. در ادامه چند نکته ظریف و البته ضروری برای موفقیت هرچه بیشتر در شبکه های اجتماعی بیان خواهد شد.

1. برای خود جدول برنامه ریزی آماده کنید

به صورت ماهانه برنامه ریزی کنید ! شاید این موضوع در ابتدا کمی کلیشه ای بنظر رسد ولی باور کنید لازم است. صفحات کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی رسانه رسمی شما هستند و مانند هر روزنامه و یا هفته نامه، نیاز به یک مدیر مسئول با برنامه ریزی دقیق دارند. با توجه به محتوایی که در دست دارید، افرادی که مخاطب شما هستید و زمان های مناسب کاری کسب و کارتان، از ابتدای هر ماه جدول زمانبندی فعالیت هایتان در شبکه های اجتماعی را تنظیم کنید.

2. سادگی را فراموش نکنید

در کمال سادگی منظور خود را بیان کنید. این یک اشتباه رایج است که در پست های خود در شبکه های اجتماعی، ادبیاتی مانند آنچه در جلسات حضوری با مخاطبان خود بکار میگیرید را استفاده کنید. ذکر مثال های متعدد و پرداختن به وجوه مختلف یک موضوع با هدف فهماندن هرچه بیشتر آن، صرفاً باعث سردرگمی و عدم درک موضوع اصلی خواهد شد.

3. هیچ چیز مهمتر از آمار و اطلاعات نیست

بدون داشتن آمار دقیق ویزیت سایت خود به هیچ عنوان نمیتوانید برای آینده فعالیت خود در شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید. فراموش نکنید که هدف اصلی استفاده از بلندگوی شبکه های اجتماعی، سوق دادن مخاطب به سمت سایت اصلی کسب و کارتان است؛ چرا که مخاطب با مشاهده و مطالعه سایت شما با تخصص و توانمندیتان آشنا شده و به سراغتان خواهد آمد. شما باید روزانه آمار ویزیت سایت خود را چک نمایید تا از اثر بخشی هر کدام از پست های خود در شبکه های اجتماعی مطلع گردید. با کنار هم قراردادن داده های بی نظیر نرم افزارهایی مانند گوگل آنالیتیک و تحلیل های ارائه شده توسط هریک از شبکه های اجتماعی، به یک جمع بندی دقیق در خصوص فعالیت های خود خواهید رسید.

4. از پتانسیل اطرفیان خود قافل نشوید

اگر در شرکتتان افراد زیادی مشغول به فعالیت هستند، از آنها بخواهید تا عضو شبکه های اجتماعی شوند و پست های شما را به اشتراک بگذارند. اگرهم مثل ما کسب و کار کوچکی دارید، از دوستان و آشنایان استفاده کنید ! به آنها رو بیاندازید و درخواست کنید تا پست های شما را به اشتراک بگذارند. پتانسیل بسیار زیادی که در کسب و کارهای دوستان دوستانتان وجود دارد، واقعاً ارزش این رو انداختن را دارد.

5. تمرکز خود را از دست ندهید

همانطور که می دانید هر شبکه اجتماعی جوی کاملاً متفاوت از دیگری دارد. بطور مثال جو سرگرمی حاکم بر فضای فیسبوک، به هیچ عنوان در لینکداین وجود ندارد؛ به همین دلیل لازم است تا مطالب متفاوتی را در هر یک از آنها به اشتراک بگذارید. پیشنهاد ما این است که برای یک ماه فقط و فقط بر روی یک شبکه اجتماعی تمرکز کرده و مطالبی را متناسب با جو حاکم بر آن تهیه نمایید. البته بدیهی است که اگر در این بین برخی مطالب قابلیت به اشتراک گذاری در سایر شبکه ها را نیز داشت، آن را در سایر شبکه ها نیز به اشتراک می گذاریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما تماس بگیرید: تهران، چهارراه حضرت ولی عصر (عج)، مجتمع تجاری-اداری ابریشم، واحد 501

تلفن: 66976899-021    ::    66976889-021    ::    66976885-021

info@nurconsulting.ir

در شبکه‌های اجتماعی با ما همراه باشید

Linkedin Google Plus  Aparat