4 دلیل نامرئی برای اینکه کسب و کار شما توسعه نمییابد!

توسعه کسب و کارمانند شطرنج بازی کردن است! دقیق و همه جانبه باید نگاه کرد

کسب و کار مانند یک تابلوی نقاشی است، دقت به نکات ظریف آن را قیمتی میکند.

1- به دنبال سازمان ایده آل خود باشید

ذهن شما درگیر ساماندهی فعالیت هایی مانند اصلاح روندهای دریافت وجه، بهبود سایت یا درگیر انتخاب منشی میباشد. از طرف دیگر برای شروع یک فعالیت اقتصادی جدید بین شرکایتان اختلاف وجود دارد و این مشکل هنوز حل نشده است و امروز متوجه شده اید برای چندمین بار تصمیم گرفته اید که مشتریانتان فرم شماره یک را حتما پر کنند ولی نمیدانید چرا این تصمیم اجرا نمی‌شود!!!!

واقعیت این است شما از زیر بار این همه علامت سوال باید خارج شوید تا بتوانید برای توسعه کسب و کار یا افزایش فروشتان برنامه ریزی کنید. بسیاری از مالکین و مدیران عامل به این مشکلات عادت میکنند و حتی دوستان یا آشنایانی که طرف مشورت ایشان هستند نیز این مشکلات را پذیرفته اند. شما باید با دیدی خارج از سازمان در قالب اتاق فکری به این مشکلات نگاه کنید و با مقایسه سازمان آیده آل خود با سازمان فعلی، به دنبال رفع خلا ها بروید.

2- مدیر کسب و کارتان باشید نه کارشناس مالی یا حقوقی یا بازاریابی

شاید تا سالین قبل میتوانستیم به صورت شخصی شرکتی راه بیاندازیم و تجارت یا تولید کنیم. ولی امروزه ظرف یک هفته جنسی که روی آن کار میکردید را از چین یا از زیر پله های پاکستان ارزانتر میآورند و بهتر از شما هم میفروشند.  این فضای رقابتی باعث شده است که بگوییم فعالیت هایی مانند بستن حساب های مالی، عقد قرارداد، نوشتن آیین نامه حقوق و دستمزد گرچه کاری ساده به نظر میرسد ولی ظرافت هایی دارد که اگر به کمک یک متخصص آن ظرافت ها را نبینید و در نظر نگیرید، در عمل دچار مشکلاتی میشوید (شاید علی الراس شوید یا نیروهایتان بی انگیزه شوند و ترکتان کنند یا یک قرارداد راه درو برای مشتری داشته باشد) و این مشکلات وقت روزانه شما را میگیرند تا به جای توسعه کسب و کارتان مجبور به سعی خطا درامور مالی یا قرارداد یا منابع انسانی شوید.

یادتان نرود شما مالک یک کسب و کار هستید و باید فرآیندهایی مانند مالی، حقوقی، بازاریابی  ومنابع انسانی را مدیریت کنید و تا حدی در شروع کار خودتان آنها را دست بگیرید ولی در گذر زمان اگر این موارد را به کاردان و متخصص نسپارید، شما کارمند مالی یا حقوقی یا منابع انسانی و بازاریابی شده اید، و کسب و کارتان توسعه نمی‌یابد.

3-کارهای نصفه و روی زمین مانده ببینید!!!

شما در حال حاضر فعالیت های نصفه و نیمه زیادی دارید. امروز کار ایجاد سایت خود را تا 90 درصد جلو برده اید ولی محتویات جدید را بارگزاری نکرده اید. امروز باید تصمیم بگیرید آگهی استخدام را در چه محلی درج کنید. مدت زیادی است که تصمیم به تبلیغات اینترنتی گرفته اید و از چند سایت نیز قیمت گرفته اید ولی شک دارید که چه سایتی را انتخاب کنید.

خیلی از کارهای دیگر هم میباشد که تا 90 درصد پیش رفته است ولی به 100 نرسیده است لذا منفعتی برای شما نداشته است. حجم این کارها کم بوده است و مصمم نبوده اید که فردی را برای آنجام آنها استخدام کنید. شاید الان فرصتی باشد که سریعتر این فعالیت ها را برون سپاری کنید تا افراد متخصص برای شما انجام دهند تا یکی از شوت ها گل شود.

4-حرفه ای و سیستماتیک بازاریابی نمیکنید!!

هر روز داری صفحات اجتماعی را چک میکنی ولی تازه فهمیدی که این فرآیند کم بهره ای است. چند تا وبلاگ درست کردی ولی خروجی خوبی نداشته است. تلفن های متعددی زدی ولی یادت رفته متن تلفن را با یکی قبلش چک کنی تا قلق گیری بشه!!

واقعیت این است به شکل حرفه ای وقتی برای بازاریابی نمی‌گذاری و درگیر یک سری فعالیت ها که دوست داری مثل چرخ زدن در اینترنت شده ای. کارهایی هم به شکل نیمه حرفه ای انجام دادی ولی هیچ وقت بهبود ندادی.

این اتلاف وقت رو سخت میشه دید ولی باید امروز فرد یا واحدی برای بازاریابی حرفه ای کالا یا خدمات راه بندازی وگرنه انتظاری از فعالیت های غیرپیوسته و پاره وقتت نباید داشته باشی. لذا برنامه ریزی سیستماتیک برای تعریف شکل دادن به یک ماشین بازاریابی لازم و ضروری است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما تماس بگیرید: تهران، چهارراه حضرت ولی عصر (عج)، مجتمع تجاری-اداری ابریشم، واحد 501

تلفن: 66976899-021    ::    66976889-021    ::    66976885-021

info@nurconsulting.ir

در شبکه‌های اجتماعی با ما همراه باشید

Linkedin Google Plus  Aparat