از موضوعاتی که شاید خیلی مهم نباشد و برای کسب و کارهای جوان - حتی وقتی چند سال از تاسیس گذشته - دغدغه آفرین شده است، موضوع انتخاب جا و تطابق آن با نوع کار و درآمد و مراجعات و . . . ماست.

مشکل وقتی است که درست تشخیص نمی دهیم و در یک جهت زیاده روی می کنیم. مثلا بامید توسعه کارمان می رویم جای بزرگتر و خارج از توان اقتصادی امروزمان می گیریم و مشکلات کم کم شروع می شوند.

خوب سوال این است که نیاز واقعی ما چیست و چه مکانی برای ما مناسب است.

روی صحبت با کسب‌‌‌‌ و کارهایی است که ثبت رسمی شده اند و موظف به ارایه اظهارنامه، صورت معاملات فصلی، بیمه و غیره‌‌‌ می باشند.

در کسب و کارهایی که ثبت شده نیستند نیز موضوعات مالی و حسابداری خیلی مهم است ولی نباید به مراجع ارایه شود و ایشان هر طور شده حسابهای خود را رفع و رجوع می کنند. اما در شرکتهای ثبت شده قوانین و شرایط حسابداری یک موضوع تخصصی است که تجربه نشان می دهد مدیران و مالکان از آنها اطلاعات زیادی ندارند.

 

یکی از نیازهای ارایه دهندگان کالا و خدمات قیمت گذاری می باشد که هم مهم است هم پیچیده.

برای یک پروژه باید بتوانید تمام هزینه های مرتبط با آن را بخوبی تخمین بزنید و میزان سود مورد نظر خود را با توجه به شرایط رقابتی به آن بیافزآیید و قیمت گذاری کنید.

 

 همایشی که در مورخ 1396/12/09 به مناسبت روز جهانی آینده در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، پیامهای زیادی داشت.

دغدغه سخنرانان و اعضای هیات مدیره انجمن علمی آینده نگری ایران این بود که آینده نگری تبدیل شود به یک مطالبه عمومی و یک نهضت اجتماعی.