از موضوعاتی که شاید خیلی مهم نباشد و برای کسب و کارهای جوان - حتی وقتی چند سال از تاسیس گذشته - دغدغه آفرین شده است، موضوع انتخاب جا و تطابق آن با نوع کار و درآمد و مراجعات و . . . ماست.

مشکل وقتی است که درست تشخیص نمی دهیم و در یک جهت زیاده روی می کنیم. مثلا بامید توسعه کارمان می رویم جای بزرگتر و خارج از توان اقتصادی امروزمان می گیریم و مشکلات کم کم شروع می شوند.

خوب سوال این است که نیاز واقعی ما چیست و چه مکانی برای ما مناسب است.

پاسخها بدین ترتیبند که:

  • تنوع در متغیرهای تصمیم گیری

فراموش نکنیم موضوعات کسب و کار از دل چندین متغیر در می آیند و هر مدیر و مالک کسب و کار راهی را انتخاب می کند که با توجه به توانایی های خودش و جمیع موارد پیرامونی و با توجه به تقاضاهای بازار از او، بهترین گزینه باشد. پس آنقدر متغیر وجود دارد که پاسخها و انتخابهای نهایی را بسیار متنوع و غیر یکسان می کنند. به هر حال تحلیلی خواهیم کرد و چند راه حل ارایه می کنیم.

  • مدیریت هزینه ها

برای هر کاری هزینه ای اختصاص دهید و مراقب باشید بودجه هیچ کدام را برای دیگری خرج نکنید که اگر دفتری گرفتید که بیشتر از نیاز شما بود حتما از جای دیگری کم گذاشته اید و به مرور خودش را نشان می دهد.

  • کارفرما می داند که هزینه تراشی های ما را باید او بپردازد

گاهی کارفرما ما را بدون جواب مشخص کنار می گذارد و اصلا توضیح نمی دهد. مواردی مد نظر است که پیشنهاد مالی ما طبق نظر خودمان درست و با سود منصفانه است ولی واقعیت این است بدلیل بالا بودن هزینه ها پیشنهاد مالی ما نا متعارف است.

  • جای خوب و گران قیمت می گیرید تا ویترین خوبی داشته باشید؟

اگر بدان دلیل می خواهیم جا و مکان شیک و رسمی بگیریم که در نگاه مشتریانمان از اعتبار بیشتری برخوردار باشیم باید عرض کنیم آنها از ما کیفیت بالای کار و خدمات را می خواهند. آنچه که آنها را می آورد اعتبار گذشته و نام و نشانی است که ما از خود در بازارمان بجا گذاشته ایم و آنچه که آنها را نگه می دارد برخورد و کیفیت تعهدات ما نسبت به پروژه ای است که انجام می دهیم.

  • تا آنجا که می شود نیاز به حضور مشتریان را در محل کارتان کمتر کنید.

وبسایت

حضور در شبکه های اجتماعی

پیشنهادات فنی و مالی خوب و کامل

تبلیغات در فضای مجازی

و . . .

اینها بعلاوه ی نام خوبی که از خود بجا گذاشته اید باعث می شود شما در رقابت با رقبای خود جزو پیشتازان باشید و کارفرماها کمتر دغدغه این را خواهند داشت که تا الان فقط با یک تلفن و یا یک ایمیل با شما در تماس بوده اند.

  • استفاده از دفاتر اشتراکی و مجازی

حتما به پست تبلیغات گروههای خدماتی ای خورده اید که یک تلفن گویا و یک منشی مستقل برایتان اختصاص می دهند و فقط ما بازاء ساعتهایی که شما حضور دارید و یا فقط برای تعداد جلساتی که از اتاق جلسه استفاده می کنید از شما پول دریافت می کنند.

البته با پیشرفت کار، زمان گرفتن یک دفتر مستقل خود نمایان خواهد شد و باید مواظب باشید که به چالشهای فوق بر نخورید.

  • راههای بدون هزینه و یا بسیار کم هزینه را امتحان کنید.

برای شروع و حتی تا زمانیکه نیاز اساسی آن حس نشده است از منزل، دفاتر دوستان یا حتی اجاره یک اتاق کاری استفاده کنید. باور کنید که کسر شان شما نیست.

  • در تمامی موارد از سعی و خطا و پیدا کردن بهترین گزینه خود غافل نشوید. خیلی وقتها هیچ کس بهترین گزینه را نمی داند و باید با انتخاب بهترین گزینه و البته رعایت مواردی که نشان می دهد در مرحله سعی و خطا هستید گزینه بهینه را پیدا کنید. البته این یک اصل کلی است که در اینجا نیز کاربرد دارد.

در نهایت یک فایل صوتی که شرح این مسایل است برای عزیزان آماده گردیده که امیدواریم مفید واقع شود.

موفق باشید